Peste 70 cadre didactice, manageriale și psihologi școlari din cinci instituții de învățământ din Chișinău participă la un atelier de două zile de formare în aplicarea „Programului pentru o învățare mai bună”. Formarea are drept scop consolidarea și dezvoltarea capacităților profesioniștilor din sistemul educațional în facilitarea incluziunii în mediul școlar a copiilor aflați în situații de criză, inclusiv a copiilor refugiați.
Evenimentul este desfășurat de AO ”Parteneriate pentru fiecare copil” în cooperare cu Direcția Generală Educație, Tineret și Sport Chișinău și Ministerul Educației și Cercetării, în cadrul Proiectului ,,Îmbunătățirea bunăstării copiilor: Programul pentru învățare mai bună pentru instruirea profesioniștilor din educație”, susținut financiar de Consiliul Norvegian pentru refugiați.
BLP este un program de sprijin psihosocial care poate fi integrat în cadrul programelor de educație în contexte de criză, inclusiv umanitară. Acesta conține o abordare holistică de sprijinire a recuperării copiilor în urma evenimentelor traumatizante trăite în timpul conflictului sau a impactului deplasării, atât asupra comunităților strămutate, cât și asupra celor gazdă, prin îmbunătățirea condițiilor de învățare. Programul mobilizează rețeaua de sprijin a unui copil cu scopul de a restabili sentimentul de normalitate și speranță. BLP se implementează în 26 de țări, iar datele cercetărilor arată că participarea la program ajută copiii să își îmbunătățească capacitatea de a-și înțelege emoțiile, a le comunica și autoregla, astfel îmbunătățindu-și starea de bine.