Pagina principala / Noutăţi / Cca 3200 de elevi vor participa în „Programul pentru o învățare mai bună”, o inițiativă de sprijin pentru elevi, profesori și părinți în contexte de criză

Cca 3200 de elevi vor participa în „Programul pentru o învățare mai bună”, o inițiativă de sprijin pentru elevi, profesori și părinți în contexte de criză

28 octombrie 2024

Chișinău, 28 octombrie 2024. Aproximativ 3200 de elevi, inclusiv copii refugiați din Ucraina, din peste 10 școli din raioanele Anenii Noi, Orhei, Soroca și municipiul Chișinău vor învăța cum să gestioneze situațiile de criză și stres pentru a-și îmbunătăți reușita școlară, participând la „Programul pentru o Învățare Mai Bună 1 și 2” (BLP 1 și 2).

BLP 2 va fi implementat pentru prima dată în Republica Moldova, continuând inițiativa de succes a BLP 1, lansată în 2022 ca răspuns la criza umanitară generată de conflictul din Ucraina și a fluxului semnificativ de copii refugiați. Programul BLP 2 oferă sprijin esențial elevilor pentru recuperarea educațională, implicând activ, în acest proces, atât profesorii, cât și părinții.

În perioada 28-31 octombrie curent, aproximativ 200 de cadre didactice, manageri școlari și psihologi din cele peste 10 instituții de învățământ implicate vor participa la sesiuni de formare dedicate implementării programelor BLP 1 și BLP 2.

Cristina Savin, coordonatoare pentru educație de la Consiliul Norvegian pentru Refugiați (NRC) a subliniat în discursul său: „Consiliul Norvegian pentru Refugiați își propune să asigure mecanisme sigure și efective pentru integrarea și menținerea în sistemul educațional a copiilor strămutați din Ucraina, precum fortificarea abilităților acestora de a combate efectele stresului și restabilirea stării generale de bine. Astăzi, în colaborare cu partenerul nostru lansăm această inițiativă menită să îmbunătățească abilitățile de învățare destinat atât copiilor locali, cât și celor strămutați. Programul pentru o Învățare mai Bună 2 aplică aceleași principii esențiale de recuperare pe care se bazează și Programul pentru o Învățare mai Bună 1, ajutându-i pe elevi să înțeleagă și să gestioneze reacțiile la stres, sporindu-și astfel reziliența și performanța academică”.

Ana Palii, coordonator de proiect la „Parteneriate pentru Fiecare Copil”, a evidențiat importanța etapei actuale de implementare a programului, subliniind că, accentul este pus pe furnizarea de instrumente suplimentare pentru a sprijini copiii și părinții în gestionarea situațiilor stresante. „Suntem într-o etapă care urmărește îmbunătățirea abilităților de studiu în clasă, creșterea concentrării și finalizarea temelor pentru acasă, precum și dezvoltarea rezilienței și gândirii pozitive. Ne dorim să construim un mediu în care elevii, profesorii și părinții colaborează eficient pentru a depăși provocările educaționale și emoționale ale copiilor, asigurând astfel că bunăstarea școlară și performanța academică nu sunt afectate”, a declarat Ana Palii.

De la lansarea programului în iunie 2022, peste 7000 de copii din 25 de școli din municipiile Chișinău, Cahul și Bălți au beneficiat de „Programul pentru o Învățare Mai Bună 1”. În cadrul programului, au fost instruiți 20 de formatori naționali, 365 de pedagogi din cele 25 de școli și 93 de pedagogi din serviciile raionale și municipale de asistență psihopedagogică. De asemenea, 16 formatori naționali au fost pregătiți în Programul „Profesorii în Contexte de Criză,” de care au beneficiat 280 de profesori.

Evenimentul de formare este organizat de ”Parteneriate pentru fiecare copil” în Proiectul ”Asigurarea bunăstării copiilor în instituțiile de învățământ din Moldova” finanțat de Agenția Italiană de Cooperare pentru Dezvoltare /AICS/, Fundația Servicii de Dezvoltare din Liechtenstein /LED/ și Consiliul Norvegian pentru Refugiați.