Programul „Pentru o învățare mai bună” își extinde aria de aplicare începând cu luna septembrie curent, ajungând la mai mulți copii și tineri din Republica Moldova, prin intervenții adaptate nevoilor emoționale și educaționale ale acestora. Pentru a pregăti specialiștii care vor implementa aceste programe, în perioada 13–15 august curent, are loc un atelier de formare ce reunește peste 100 de cadre didactice și manageriale din instituțiile de învățământ, precum și angajați ai centrelor de zi din municipiul Chișinău și din raioanele Hâncești și Ștefan Vodă. Participanții sunt instruiți în aplicarea celor trei module ale programului, în vederea consolidării sprijinului psiho-emoțional oferit copiilor și tinerilor.
Astfel:
- Programul nou ” Pentru o învățare mai bună pentru tineri” – va fi implementat în rândul elevilor din clasele liceale și are ca scop dezvoltarea abilităților emoționale și educaționale esențiale pentru o tranziție echilibrată către viața de adult, oferindu-le totodată tehnici practice de gestionare a stresului, inclusiv în contextul examenelor finale.
- Programul ”Pentru o învățare mai bună 2” – se va adresa elevilor din clasele gimnaziale, sprijinindu-i să recunoască și să gestioneze mai bine stresul, să-și dezvolte reziliența și să își îmbunătățească performanțele academice, inclusiv în contextul evaluărilor finale.
- Programul ”Pentru o învățare mai bună 1” – se extinde și în servicii sociale, pentru a ajuta copiii care au nevoie de protecție și sprijin emoțional. Programul va fi implementat în centrele de zi comunitare pentru copii din municipiul Chișinău, raioanele Hâncești și Ștefan Vodă, și alte regiuni.
La evenimentul de deschidere, Ana Palii, manager de proiect la ”Parteneriate pentru fiecare copil” a subliniat că ”Toate cele trei programe le oferă profesorilor, asistenților sociali și părinților instrumente simple, dar eficiente, pentru a-i ajuta pe copiii care trec prin momente dificile sau traumatizante. Acestea îi ajută să înțeleagă mai bine cum reacționează copiii la frică și stres și le pun la dispoziție exerciții practice de calmare, ușor de folosit atât la școală, cât și acasă. Le mulțumim donatorilor și partenerilor pentru sprijinul lor, pentru că aceste programe pot ajunge acolo unde e cea mai mare nevoie de ele, fie că vorbim despre un copil sau un adult care trece printr-o perioadă de criză ”, a spus dna Palii.
Potrivit lui Maher Daboul, manager de dezvoltare a programelor educaționale, NRC Moldova "De la începutul crizei umanitare legate de războiul din Ucraina, am văzut cât de important este sprijinul emoțional pentru copii și tineri, nu doar pentru performanța lor școlară, ci și pentru bunăstarea lor pe termen lung. Extinderea programului Pentru o învățare mai bună înseamnă că tot mai mulți elevi, inclusiv copii refugiați și din comunitățile gazdă, vor primi instrumente practice pentru a face față stresului și schimbărilor din viața lor. Suntem mândri să fim parte din acest efort și recunoscători partenerilor și donatorilor care fac posibil acest sprijin acolo unde este cea mai mare nevoie", a menționat dl Daboul.
Acest eveniment este organizat în Proiectul „Asigurarea bunăstării copiilor în instituțiile de învățământ și în comunități” finanțat de Ministerul Afacerilor Externe al Germaniei, implementat de AO ”Parteneriate pentru fiecare copil”, în parteneriat cu Consiliul Norvegian pentru Refugiați (NRC). ”Programul pentru o învățare mai bună” a fost lansat în Republica Moldova, în anul 2022, cu suportul NRC, ca răspuns la contextul de criză umanitară și a fluxului mare de copii refugiați.