Pagina principala / Noutăţi / „Programul pentru o învățare mai bună" pentru sprijinirea elevilor în situații de criză va fi aplicat în școlile din țară

„Programul pentru o învățare mai bună" pentru sprijinirea elevilor în situații de criză va fi aplicat în școlile din țară

9 iunie 2022

15 specialiști din cadrul Centrului Republican de Asistență Psihopedagogică și a serviciilor raionale/municipale de asistență psihopedagogică din țară vor deveni formatori naționali în aplicarea în școli a „Programului pentru o învățare mai bună", pentru sprijinirea elevilor în situații de criză. Aceștia, la rândul lor, vor instrui alți 93 de pedagogi din cadrul tuturor serviciilor raionale/municipale de asistență psihopedagogică din țară.

Programul pentru o învățare mai bună (BLP) este un program de sprijin psihosocial care poate fi integrat în cadrul programelor de educație în contexte de criză, inclusiv umanitară. Programul conține o abordare holistică de sprijinire a recuperării copiilor în urma evenimentelor traumatizante trăite în timpul conflictului sau a impactului deplasării, atât asupra comunităților strămutate, cât și asupra celor gazdă, prin îmbunătățirea condițiilor de învățare. Acesta mobilizează rețeaua de sprijin a unui copil cu scopul de a restabili sentimentul de normalitate și speranță. BLP se implementează în 26 de țări, iar datele cercetărilor arată că participarea la program ajută copiii să își îmbunătățească capacitatea de a-și înțelege emoțiile, a le comunica și autoregla, astfel îmbunătățindu-și starea de bine.

Timp de patru zile, specialiștii din educație, sub ghidarea experților de la Unitatea Globală pentru Educație a Consiliului Norvegian pentru refugiați (NRC), învață tehnici de autoreglare, inclusiv exerciții de relaxare, cu scopul de a reduce stresul, de a îmbunătăți starea de bine și de a îmbunătăți concentrarea și atenția în clasă. copiii și tinerii implicați în program să fie în siguranță fizică și emoțională și să poată participa, indiferent de genul, originea sau abilitățile lor. Participanții învață tehnici de relaxare și de auto-reflecție, inclusiv tehnici de studiu, cu scopul de a-și îmbunătăți capacitatea de concentrare și de a studia mai bine, precum și atenția în clasă.

Instruirea este desfășurată de AO "Parteneriate pentru fiecare copil" în cooperare cu Ministerul Educației și Cercetării și Centrul Republican de Asistență Psihopedagogică, în cadrul Proiectului ,,Îmbunătățirea bunăstării copiilor: Programul pentru învățare mai bună pentru instruirea profesioniștilor din educație", susținut financiar de Consiliul Norvegian pentru refugiați.